Az Engelsfors trilógia második kötete, aminek a címe Eld (Tűz), nemrég jelent meg magyarul. Én az ősszel vettem meg Évi lányomnak svédül. Először ő olvasta el (az első részt, a Kört kétszer is, mert olyan jó), azután a barátnői. Én csak áprilisban jutottam hozzá, s mivel Velencébe utaztunk, s nem akartam magammal cipelni a vaskos kötetet, e-könyvként kölcsönöztem a Göteborgi Városi Könyvtárban, és Letto olvasón olvastam el.

A trilógia első része, a Kör, igazi sötét, gótikus történet. Hatalmas sikert aratott Svédországban. Egy év alatt százezer példányban adták el, s a jogait még a megjelenése előtt egy hónappal több ország is megvette. A Kör egy fiktív svéd kisvárosban játszódik. A főszereplői első gimnáziumba járó lányok, akik a gimnáziumban lévő gonosszal veszik fel a harcot.

Tűz megjelenésekor, mivel kíváncsi voltam, belenéztem néhány svéd blogbejegyzésbe, és így megtudtam néhány részletet, amit igazán nem szerettem volna. Ezért most ígérem, hogy lényeges dolgokat nem árulok el a második részből.

Tűz nem okozott meglepetést, amikor tavasszal megnyerte a svéd Könyvzsűri 2012 versenyt az ifjúsági regény kategóriában. A Könyvzsűriben a svéd gyerekek szavazzák meg az előző év legjobb svéd gyermek- és ifjúsági könyvét. Évente negyvenezer gyerek szokott szavazni. A Kör az előző évben nyert.

Tűzben folytatódik a lányok harca a gonosz ellen. A második osztály egy szokatlanul forró nyár után kezdődik, és Anna-Karin érzi, hogy valami nincs rendjén. Furcsa dolgok történnek az erdőben.

A második rész ugyanolyan izgalmas, mint az első. A sírfelbontás megborzongat. A Tanács fontos szerepet kap, s Anna-Karin bírósági tárgyalásánál újra eszembe jut Harry Potter. A tárgyalásnál egyébként nagyon furfangos megoldással szolgál Mats és Sara.

Elias anyukája megalapítja a Pozitív Engelfors csoportot, amihez egyre többen csatlakoznak a kisvárosban. A csoport a pozitív gondolkodásra épül, miszerint a gondolat hatalmával mindent meg lehet gyógyítani. Egy idő múlva azonban a csoport hatalmába keríti az egész várost, s úgy tűnik, csak a lányok ismerik fel, hogy a vezetői valami rosszban sántikálnak. A lányoknak fel kell ismerniük, ki barát és ki ellenség, és fel kell készülniük az apokalipszisre.

A szerzők mesterien ábrázolják a lányok között alakuló és elmélyülő kapcsolatokat. Az én kedvencem Minoo, s azt hiszem, ezzel nem vagyok egyedül.

Tűz olvasása közben a leginkább arra voltam kíváncsi, meghal-e valaki ebben a részben a szereplők közül. Nos, a könyv végén ez is kiderül.

Izgatottam várom a harmadik részt, aminek a címe Nyckeln (Kulcs), és novemberben jelenik meg Svédországban.

A svéd fiatalok azonban addig sem unatkoznak, hiszen tavasszal kiadtak egy képregényt Berättelser från Engelsfors (Elbeszélések Engelsforsból) címmel. Ebben nyolc történet olvasható, amelyek a mellékszereplőket mutatják be a Kör előtti és a Tűz utáni időből. Természetesen azt is meg kellett venni márciusban Évinek, aki most tizenhat éves.

 Akinek tetszett a Kör, az a Tűz olvasása közben sem fog csalódni.